Menu
Základní škola profesora Švejcara
ZŠ profesora Švejcara

eTwinning

Tento výjimečný mezinárodní program podporuje online spolupráci žáků a učitelů mateřských, základních i středních škol v rámci Evropy i mimo ni. Nejčastěji jde o spolupráci dvou i více škol na společném projektu, který společně naplánují a poté realizují. Účastníci tak mají možnost sdílet navzájem své znalosti a zkušenosti. Tato iniciativa podporuje mezikulturní dialog, inovativní metody výuky, jazykové dovednosti a především dává prostor k rozvoji digitálních kompetencí. Učitelé a žáci mají možnost využívat online platformu k plánování a realizaci společných aktivit, což posiluje jejich komunikační a kooperativní schopnosti. Jednou z hlavních výhod eTwinningu je to, že umožňuje školám rozšiřovat své obzory a vytvářet mezinárodní sítě, čímž obohacuje vzdělávací proces a podporuje toleranci a porozumění mezi kulturami.

Aktuálně probíhající projekt 3. A

Třída 3. A paní učitelky Horákové se letos účastní svého prvního eTwinning projektu s názvem Kola kolem nás. V něm spolupracuje se čtyřmi mateřskými, základní a praktickou školou z České republiky a Slovenska. Tento čtyřměsíční projekt si klade za cíl podpořit zájem žáků o digitální kompetence a současně zdůraznit význam mezinárodní spolupráce.

V lednu 2024 tvořili žáci seznamovací aktivity, díky kterým se mohli dozvědět, s kým budou na společném projektu spolupracovat. Důležitou součástí bylo vyhledávání na mapách, kde se jednotlivé spřátelené školy nachází.

V únoru se žáci věnovali psaní společného příběhu, kdy každá škola přispěla jednou částí textu včetně ilustrace. Žáci 3. A pracovali každý samostatně na svém textu, přičemž následně měli možnost rozvíjet své občanské kompetence, neboť se museli shodnout za pomoci hlasování, čí příběh uveřejní.

Následující měsíc patřil výtvarnému umění. Představili jsme si dva významné umělce - Pablo Picassa a Yayoi Kusama, jejichž práce se pro nás stala inspirací. Žáci malovali za pomoci digitálních bodů společný obraz a vystřihovali kola z barevných papírů, ze kterých tvořili zábavné obličeje.

Tento měsíc, v dubnu 2024, probíhá ve znamení hudebně-pohybových her. Každá škola si vylosovala spřátelenou školu, pro kterou vymýšlela jednu takovouto hru. Jakožto společnou část projektu se tento měsíc stal hromadný nácvik hudebně-pohybové hry Kolo, kolo mlýnský. Toto téma bylo pro 3. A doposud nejoblíbenější. Velmi posílilo kreativitu a týmového ducha třídy.

V následujícím měsíci se účastníci zaměří na vytváření mandal, které symbolizují propojení kol, a tím i propojení mezi různými zeměmi a kulturami. Tato spolupráce nejenže rozvíjí tvůrčí dovednosti žáků, ale také podporuje vzájemné porozumění a respekt mezi dětmi z různých prostředí.

průběh projektu

společný obraz

společná práce

funny faces

Základní škola

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Svátek

Svátek má Drahomíra

Zítra má svátek Čeněk

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Co červenec končí, srpen začíná.

Pranostika na akt. den

Osvatém Kamilu slunce má největší sílu.

Školní parlament

Projekty

Školní sbory

Projekty


nahoru